A A A
احمد فتوح لاعب الزمالك

احمد فتوح

حذر الإعلامي أحمد شوبير حارس مرمى الأهلي ومنتخب مصر السابق من تكرار سيناريو اللاعب سيف فاروق جعفر نجم نادي الزمالك السابق والذي رحل إلى بيراميدز مع نجم الفريق الأبيض الحالي أحمد فتوح.اضافة اعلان

ولا حديث في نادي الزمالك حاليًا سوى عن عقد أحمد فتوح وتجديد عقده مع النادي والذي لم يتم حسمه حتى الآن في ظل الخلاف على مقابل العقد والمستحقات المتأخرة بين اللاعب وإدارة النادي الأبيض.

وقال أحمد شوبير في تصريحات له اليوم الخميس: «الزمالك لا حوار فيه إلا عن حكاية أحمد فتوح وهيفسخ عقده ولا هيجدد عقده، مفيش حاجة اسمها يفسخ لإنه مرتبط مع الزمالك بعقد حتى نهاية الموسم الجديد ومش من حقه يوقع لأي نادي قبل شهر يناير اللي جاي».

وتابع أحمد شوبير: «بس أنا وجهة نظري يا جماعة الزمالك اتحرك متأخر شوية في موضوع تجديد عقد فتوح، وفيه حاجة عجيبة الحقيقة بتحصل في نادي الزمالك نبهنا ليها ومحدش بيسمع كلامنا، مفيش حاجة اسمها اللاعب يقول هيجدد وخلاص كده، ونطلع نقول جدد، لأ لازم يوقع على العقد، عشان ما يكررش اللي حصل مع سيف فاروق جعفر وطلعوا البعض شتموني لما قلت وقع لبيراميدز».

وأضاف شوبير: «الزمالك اه اكلموا مع أحمد فتوح وأسهل حاجة الكلام بس فيه توقيع فعلي على عقود جديدة، لغاية دلوقتي لسه الولد ليه طلبات لما تتعمل قال هيجدد».