A A A
مرتضى منصور واوسوريو

مرتضى منصور واوسوريو

وجه المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك رسائل خاصة إلى الكولومبي خوان كارلوس أوسوريو، المدير الفني الجديد للفريق  الأول لكرة القدم بنادي الزمالك.اضافة اعلان


وقال مرتضى منصور، المدير الفني الجديد، في تصريحات عبر قناة الزمالك :"في مباراة حرس الحدود، تم اكتشاف مجموعة من اللاعبين كانوا مش واخدين فرصتهم الفترة الماضية، وفي لاعبين مميزين لم يشاركوا في مباراة اليوم مثل سيف الجزيري ومصطفى الزناري وعمرو السيسي، اللعيبة دي بتفكرني بالألماظ اللي عليه تراب، المدير الفني الشاطر لللي ينفض التراب ويطلع الألماظ، المدير الفني الشاطر اللي بيلاعب كل لاعب في مكانه، المدرب اللي راح كاس العالم وكسب المانيا مش محتاج حد يتكلم معاه ".

وأضاف: "المطلوب مني كمجلس إدارة توفير الدعم الكامل ليك أنت والجهاز المعاون، اللاعبون يحصلون على مستحقاتهم في وقتها.. أنا أول رئيس نادي يأجر قطار للجمهور وكل السفريات خارج مصر بطائرة خاصة".

وزاد: "احنا عندنا أحسن لعيبة في مصر أنا مبحبش اتكلم عن الماضي ومبحبش اتدخل في شغل المدير الفني، عمري ما قولت لمدير فني ده يلعب وده ميلعبش، والدليل على ذلك فيريرا، منذ شهر يناير كان يجري تغييرات خاطئة وخسر الفريق أكثر من بطولة وأنا لم أجلس معه نهائيًا وأنهينا العلاقة معه بكل احترام بعد تراجع النتائج.. فيريرا، كان يمر بظرف صعبة بعد وفاة ابن زوجته وهو له كل الاحترام والتقدير مننا وانا عامله حديقه باسمه في النادي ".

وأردف: "انت هتعمل بكل أريحية الجهاز المعاون لك يضم نجوم الزمالك السابقين وكلهم شخصيات مهذبة مش بتوع مشاكل جايين عشان يساعدوك.. والمشرف العام على فريق الكرة أمير مرتضى منصور، وهو حلقة الوصل بين مجلس الإدارة والجهاز  الفني".

وشدد:”اتمنى لك التوفيق وهناك لائحة قديمه للفريق ونعمل على إعداد لائحة جديدة، وإلتزام اللاعبين في المران أهم من الملعب”.


وأكمل: "عندنا جماهير بملايين أكثر جماهير في العالم العربي وإفريقيا جماهير الزمالك، الجماهير كلها محترمة وملتزمة ونفسها تفرح ودورنا اسعاد الجماهير.. إنت رئيس جمهورية الكورة في النادي محدش بيتدخل في شغلك عاوز طبيب اغذية نجيب، عاوز محلل اداء نجيب، عاوز لبن العصفور نجبهولك".