A A A
عادل المأمور

عادل المأمور

كشف عادل المأمور، حارس مرمى الزمالك السابق، كواليس رحيله عن قطاع الناشئين بالقلعة البيضاء.

وقال عادل المأمور، في تصريحات لبرنامج "البريمو"، الذي يقدمه الإعلامي إسلام صادق، عبر فضائية "تن": "أنا والله بشتغل 30 يوم في ال30 يوم، أي مدرب بيغيب بنزل اشتغل مكانه، حتى حسين السيد (عضو مجلس إدارة الزمالك)، قالي في مرة (إنت بتشتغل مع حراس 2009 ليه)، قولتله إن مدربهم بيحصل على الرخصة c في الاتحاد الإفريقي، بالتالي مينفعش الحراس يقعدوا من غير تمرين وكنت بنزل اشتغل معاهم". اضافة اعلان

وأضاف: "فوجئت بالكابتن محمد حلمي، (رئيس قطاع الناشئين بنادي الزمالك السابق)، بيتصل بيا بيقولي في الموسم الماضي (عايزك في المكتب) توقعت ان يقول في حقي كلمة كويسة فوجئت بيقولي (ياكابتن معلش إحنا عايزين نريحك ونخليك في اللجنة فنية)، قولتله (هو أنا اشتكيتلك أنا مشتكتش أنا موجود وحاطط برامج تدريبية للحراس) قالي (معلش)، بعدها نزلت ووافقت على العمل في اللجنة الفنية في قطاع الناشئين". 

وتابع: "بعدها قالولي (هتبقى مشرف على فريق 2009 ووافقت، وحققنا نتائج جيدة وأنهينا الموسم في المركز الثالث".

وواصل: "بعد انتهاء الموسم جاء بدر حامد، ليتولى رئاسة قطاع الناشئين وبدأ في تشكيل الأجهزة الفنية لقطاع الناشئين لاقيته بيكلمني بيقولي (إنت هتبقى في مدرسة الكرة) صدمت من هذا القرار، أنا بيدحدر بيا الحال من مدير فني لقطاع الناشئين للجنة الفنية لمشرف على فريق 2009 لمدرسة الكرة، اعترضت في الأول وقولت (ده مش مكاني ولا يليق بإسمي ولا سمعتي)". 

وأكمل: "بدر حامد، اتحايل عليا كي أوافق على هذا المنصب واضطريت للموافقة"، مضيفًا: "حدثت بعد ذلك مشكلة بين نجلي إسلام المأمور، وبدر حامد، لأن بدر قاله (لو تم دمج فريقي 2009  و2010 مش هيبقى ليك مكان وهتمسك فريق 2008 ب)، إسلام اعترض وقرر الرحيل عن قطاع الناشئين". 

وواصل: "امبارح وأنا موجود في مدرسة الكرة شادي المأمور، شادي نزل بوست على صفحته بينتقد البرتغالي جوزيه جوميز (مدرب الزمالك) بسبب طريقة إدارته لمباراة فاركو، كما انتقد مجلس الإدارة بسبب الانسحاب من مباراة الأهلي".
وأكمل: "بعدها جالي تهديد بيقولي (خلي ولادك ميتكلموش وميجبوش سيرة حد من القطاع وأعضاء مجلس إدارة الزمالك وإلا هيبقى في مشكلة بالنسبالك".

وأتم: "أنا اعتذرت عن الاستمرار في مدرسة الكرة بنادي الزمالك، لأني لاقيت نفسي بدحدر من مكان لمكان من أقل لأقل، امبارح جالي تليفون بنقلي من مدرسة الكرة إلى اللجنة الفنية في قطاع الناشئين، لا أسمي ولا تاريخي يسمحلي اني أتنقل من مكان لمكان".